Opmerking of klacht
Opmerkingen of een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts!
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
In eerste instantie kunt u de persoon om wie het gaat benaderen. Wij staan daar graag voor open.
Is dat niet goed mogelijk, of gaat het om een opmerking over de praktijk als geheel, dan kunt u een klachtenformulier invullen op de website. Ook kunt u klachtenformulier bij de balie halen. De klacht wordt dan opgenomen door de interne klachtenfunctionaris, een huisarts uit onze praktijk. De interne klachtenfunctionaris bespreekt met u hoe de klacht het beste beantwoord kan worden.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.